вторник, 27 сентября 2016 г.

НОРВЕГИЯ ЗАПРЕТИЛА ПРАВОЗАЩИТНИКУ РАБОТАТЬ

- Его страница на фейсбуке (может быть заблокирована после суда в Бергене)
- ю-тюб 
- заявление в поддержку юриста


14138731_10153672874336875_1207469514649300437_o

Преследование норвежскими властями правозащитника Мариуса Ряйкероса, занимавшегося в том числе делами покалеченных барневерном судеб детей, на данный момент окончилось победой "демократической" системы Норвегии. Он прекращает заниматься правозащитной деятельностью в НОРВЕГИИ, так как считает, что здесь уже нет такой возможности для него, и остается в работе только не международном уровне. На фейсбуке мы его не увидим.


Marius Reikerås Vi er mange som støtter deg...
Kunngjøring.
Jeg er,som alle andre,i min fulle rett til å påberope meg mine grunnleggende menneskeretter.
Den dagen disse rettene forblir illusoriske,har vi alle tapt. Og det må aldri skje.
Jeg legger ikke skjul på at jeg er i en omfattende "menneskerettskrig" mot norske myndigheter, og da særlig politi og rettssystemet i Bergen.
Jeg forventer ingenting annet,enn at de rettigheter du selv påberoper deg, også gjelder for meg.
Jeg er nylig ankommet fra Wien,og hvor jeg har forstått at Bergen tingrett har dømt meg for "ulovlig menneskerettsvirksomhet".
Da jeg ikke selv var til stede under rettssaken, er det litt vanskelig å danne det nøyaktige bildet.
Men, da jurister, som meg, etter loven har rett til å drive rettshjelpsvirksomhet, jf dmstl § 218, 2.ledd, 1.punktum, så må det bero på at staten mener jeg driver det som heter "stadig" rettshjelspvirlsomhet.
Og her kommer paradokset, siden du er venn eller følger meg på sosiale medier, så er antallet følgere jeg har, i følge myndighetene, så omfattende at de mener jeg må straffes for det.
Men alle vet at det myndighetene egentlig vil, er å ha meg så langt unna som mulig.
Det er der skoen trykker, og det lever jeg godt med.
Kan ikke bare myndighetene si det som det er?
De vil ikke at jeg utfører mitt menneskerettsarbeid i Norge.
Enda mer synlig blir dette, når både Europarådet, Europaparlamentet, og Den Europeiske Menneskerettsdomstolen verdsetter det arbeidet jeg gjør.
Tenke seg: God nok for å føre saker for EMD,men ikke selv for de laveste rettsinstanser i Norge.
Med tanke på at jeg har lest over 3000 dommer fra EMD de siste 15 år, så har jeg da litt kunnskap å komme med.
Men det vil selvsagt ikke norske myndigheter ha noe av.
Som sagt:Jeg forventer ingenting annet enn at mine menneskeretter, respekteres på samme måte som dine.
Og dommen fra Bergen tingrett, som jeg altså ikke fikk være tilstede i, vil selvsagt bli anket.
Og da er dommen ikke rettskraftig.
Men denne evigvarende traksseringsproseesen som jeg har levd under fra det bergenske horroregimet, nå snart på 10- året, tar på kropp og sjel.
Jeg er bare et mennenske jeg også ,og min største personlige gevinst er faktisk at jeg er i live i dag.
Jeg er akkurat som alle andre som opplever krenkelsestyranniet på kroppen.
Det er en kamp,hver dag,for å holde seg noenlunde i oppreist stilling.
De vanvittige meneskerettsbrudd som den norsk stat påfører sin egen befolkning, har gjort at jeg,og mange med meg, er i en menneskerettskrig mot vår egen stat.
Den kampen er vi alle i vår fulle rett til å kjempe.
Jeg har,som du kanskje har skjønt, vært mye i utlandet det siste året.
Ikke for moro skyld,men for å skrike ut om det som foregår av krenkelser i Norge.
Og nå vil jeg heve stemmen. Ved å forsette kampen, men mer inn i det internasjonale markedet.
Jeg konstaterer at den norske stat gjør hva den kan for å kneble meg her hjemme, så derfor skal jeg gi den norske stat den midlertidig glede, ved at jeg,på ubestemt tid,legger ned mitt menneskerettsarbeid i Norge.
Det betyr at med denne kunngjøringen,så slutter å skrive om menneskerettene på Facebook.
Kall det gjerne en protest-markering,men det er like fullt å adlyde den norske stat sitt krav om at jeg må slutte i Norge.
Men det betyr ikke at jeg slutter kampen.Snarere tvert om.
Jeg vil nå reorganisere meg,og fortsette kampen fra utlandet.
Hvor i utlandet vet jeg ikke enda,men det skal jeg ta i samråd med mine kontakter.
Og så vil jeg be om ytterligere støtte fra Europarådet,Europaparlamentet og Den Eurorpeiske Menneskerettsdomstol, slik at de kan gi meg den nødvendige beskyttelse til å kunne fortsette mitt arbeide.
Når denne støtten er ytterligere formalisert ,kan det hende jeg dukker opp igjen.
Men ikke før denne støtten er av slik art, at norske myndigheter ikle kan utøve ytterligere terror mot meg og min familie.
Jeg har også barn og familie å ta hensyn til.
Så fra dette øyeblikk slutter jeg å formidle menneskerettskunnskap på dette medium, all den tid dette brukes mot meg av de samme myndigheter.
Fredag kveld ga jeg en tale i Wien,som forteller mye om hva jeg mener ,se under.
Så selv om ikke jeg blir synlig her på en stund,vit at jeg skal gjøre,mer enn noen gang, alt jeg kan for å bekjempe Norges forbrytelser mot menneskeheten.
Og jeg har en innstendig bønn,om at du fortsetter din kamp med full styrke.
Vi kan ikke leve i et samfunn som ødelegger ti tusenvis av menesker,bare for at andre skal profitere på andres ulykke.
Så lykke til i din videre kamp.
PS: Selv om jeg blir borte på ubestemt tid, vil jeg ikke deaktivere kontoen min her på Facebook. Og jeg vil følge med fra utsiden, på den menneskerettskamp som foregår.
**************************************************************************
BA FJERNET KOMMENTARFELTET ETTER AT :Kirsten Leikny Femundsenden har kommentert 'Eksadvokat dømt for ulovlig jobbing ':
«Jeg er sjokkert over hva journalist Linda Nilsen i Bergensavisen skriver. Har aldri avisen hørt om "vær varsom plakaten"? .... Hadde ikke saken vært så trist og ødeleggende, både for Reikerås og tilliten til norske domstoler, så er Jo dette svineriet som et eventyr fra molboland. - Det meste er feil her. - HVORFOR?..... Trolig for å dekke alle løgnene som ble presentert i Bergen tingrett.. Jeg skal ikke gi meg ut på å korrigere alt, men tar noen punkter.
1) Tilsynsrådet for advokatvirksomhet burde feie for egen dør. DET er nemlig Tilsynsrådet, som har gort noe straffbart...... de har fratatt en advokat tittelen under særdeles skjerpende omstendigheter....basert på LØGN. Dette ble til overmål bekreftet da Reikerås ble frifunnet i 2013. Nå skriver vi 2016 og fortsatt har ikke Tilsynsrådet tilbakelevert lisensen.
2) Retten må ha glemt å sjekke opplysninge, denne pensjonisten kom med. Han hevder å ha betalt Reikerås disse pengene og må ha glemt et par vesentlige ting..... Dette siden Reikerås, uheldigvis, - for retten, har kvittering på hvor stor summen var, som han fikk og hva han betalte videre i rettsgebyr. Et rettsgebyr som måtte betales, siden Reikerås hadde mistet sin bevilling feilaktig i 2009.
3) Dette forteller at pensjonisten VISSTE at Reikerås IKKE titulerte seg som advokat. Kopi av korrwspondansen sier da også at Reikerås titulerte seg som menneskerettsjurist - altså IKKE advokat.
4) Det må betegnes som MEGET spesielt, at kommuneadvokaten i Fjell har klaget på Reikerås, siden kommuneadvokaten ble tatt "med buksene nede" av Reikerås. Fjell kommune utenfor Bergen burde kanskje enten lære opp advokaten sin eller skaffe en ny.
5) Minner om myndighetenes bruk av fiktive postkasseselskap i den ufine og løgnaktige kampen mot Reikerås, sin rettferdighets- og menneskerettskamp.
6) Domstolen må ha uorden i dokumentene sine, da de avholder hovedforhandlinger uten å innkalle den saksøkte til møtet, for så å hevde at Reikerås ille har møtt. Si meg, har Bergen tingrett gått aldeles av skinnene? Er dette en ny måte for staten å tjene inn ekstra penger på.....
Alle saker som går uten at tiltalte har fått beskjed, vil trolig bli anket. Dette er en katastrofe for norsk rettssikkerhet. Nå vil jeg anmode at hver eneste sjel med en smule samvittighet og rettferdighetssans reiser seg mot de krenkelsene som Reikerås utsettes for og som gjelder oss alle ! Spørsmålet er KUN hvem som er den neste. »

Eksadvokat dømt for ulovlig jobbing

Marius Reikerås (44) er dømt for brudd på domstolloven. Han ble frattatt advokatbevillingen i 2009. Bildet er tatt i en annen sammenheng. Arkivfoto: Jan Gunnar Kolstad
*********************************************************************************






Комментариев нет:

Отправить комментарий